Nõmme noorte seiklusrikas suvi

Kodutütred ja Noored kotkad on Kaitseliidu lahutamatu osa. Suvel kindlasti kõige aktiivsem osa.

Nõmme NK ja Squad KT rühmad on suve jooksul palju jõudnud.

Kõigepealt alustasime juulis suurlaagriga. Suurlaager on noorte üle eestiline laager, mis sel aastal kandis nime Spekter ning kokku oli koos külalistega laagris üle 1000 noore. Nõmmekad olid esindatud nii korraldusmeeskonnas kui ka laagris osalejatena. Korraldusmeeskonna liikmed said abiks olla tagalas ja tegevuspunktide läbiviimisel. Kogemus oli kõigile hindamatu.

Kohe, kui suurlaager läbi sai, pakkisime asjad uuesti ning sõitsime Pranglile puhkama. Neli päeva. Päike, meri, vabadus. Mis saaks olla ühele Tallinna noorele veel parem kui see, et sa lähed kõigest eemale ja lihtsalt oled laps. Ujud, nii palju kui vähegi saad, mängid sõpradega kaarte, palli, jooksed ringi vabalt. Ärkad siis kui uni ära läheb ja magama lähed siis kui ise tahad. Just sellised on meie saarelaagrid. Kuid mitte ainult. Saarelaagri üks eesmärkidest on tutvustada noortele erinevaid Eesti saari.  Sellel aastal oli see kolmas saar. Varasemalt oleme käinud Naissaarel ja Aegnal. Me oleme saarelaagritega võtnud endale alati ülesandeks, et aitame kohalikku kogukonda. Sel korral aitasime värvida aeda. Kahekümnel noorel ei ole ühe pika aia värvimine eriti aeganõudev töö. Pigem seiklus ja kogemus. Ma tunnistan, et peale aia said värvitud üle ka ühed püksid näiteks. Aga kes siis töö tegemise juures lõbutsemise ära unustab? Meie noored igatahes mitte. Teiseks koostasime omale herbaariumi. Selline pisike praktiline abivahend, et saaksime erinevaid taimi tundma õppida ka talvel.

Viimase päeva hommikul tegi meile üllatuse PPA. Nimelt helistati mulle ja uuriti, et me pidavat noortega Pranglil laagris olema ja nemad tahavad meile oma tuttuut kaatrit näidata. Küsisid, et kas oleme nõus. Muidugi olime! Mis saab meil sellise pakkumise vastu olla! Põhjalik ekskursioon, lisaks mõned merepäästet tutvustavad demod ja kõige lõpuks, viis noort sai nendega koos mandrile sõita.

Pärast päevast puhkust kodus, tuli aga asjad uuesti pakkida ja siis läks suund juba Pärnu jõele. Nõmme malevkonna kaitseliitlased lõid kampa meie noortele ja lapsevanematele ning seiklus Pärnu jõel sai alguse. Kui minult küsiti, et mida me paadimatkal teeme, siis vastasin naljatades, et kanname paate. Matkame paadid seljas. Oleks ma uneski osanud näha, et minu nali osutus esimesel päeval tõelisuseks. Vihma ei olnud ju peaaegu üldse sadanud ja nii sai esimese päeva kaheksateistkümnest kilomeetrist umbes 9 paate kanda.

Tavaliselt on nii, et kui kaitseliitlased meiega koos midagi teevad lähevad asjad eriti huvitavaks. Esimesel ööl said kõik soovijad teleskoobist kuud vaadata. Teisel õhtul, kui me kõik megaväsinud olime ja pärast laagri püstitamist oli tunne, et neid noori ei liiguta enam BTRiga ka paigast, juhtus ime. Kaitseliitlased Jako, Joel ja Valle näitasid kuidas suurt kummipaati kerge vaevaga ringi keerata. Juba demo käigus olid noortel uuesti vestid seljas ja järjekord jõe kaldal tekkinud. Kõik tahtsid ise proovida. Ja saidki. Mingist väsimusest polnud enam märki ka. Ja see õhtu polnud veel lõppenud. Meile õpetati kuidas teha lõkke kohale üks korralik harkjalg, mille peal saab riideid kuivatada ning mis on söögitegemisel suureks abimeheks. Tutvuti raadioside erinevate võimalustega ning saadi korralik väljaõpe mida teha sinikate, muljumiste, marrastuste, haigete liigeste korral ja mida teha herilase nõelamise järgselt.

Vaata kuidas paadi ringi keeramine käib MTÜ Juunior Kompanii FB lehelt. Kummipaadid on just nende käest renditud.

Kuna elus esimest korda olime sunnitud oma laagri üles panema peaaegu keset küla, siis läksid välja ka öised patrullid. Ei ole midagi põnevamat, kui avastada keset ööd, et kohalikus bussipeatuses on täiesti tasuta Wifi!

Teine päev jõel oli juba lust ja lillepidu. Vaid paaril korral tuli paadid madalamatest kohtadest üle aidata ja kerge tuuleke, mis näkku puhus, tekitas tunde, et meie paadid lausa lendasid vee peal. Kahjuks lendas sama kiirelt ka aeg. Saime noortele Tori Põrgut veel tutvustada ja paate sadu korda ümber keerata, kui tuli juba asjad kokku pakkida ja koju sõitma hakata. Tagasiteel, magasid bussis kõik. Üks neiu isegi nii sügavalt, et suutis oma vanemad korralikult ära ehmatada. Aga sellise seikluse järgne ülim väsimus ja uni on maailma parimad.

Kui nüüd sai kodus olla lausa kolm päeva, olid kõigil asjad uuesti pakitud ja järgmine laager ootas ees. Harju ja Tallinna malevate ühine suvelaager Murastes. Veel neli päeva seiklusi ja uute kogemuste saamist, ujumist, päikest ja herilasi.

Kui Sinu laps istub suvel ainult nutitelefonis, tal pole kuskile minna, siis tule 20.augustil Teletorni päevale, otsi üles Noorte Kotkaste ja Kodutütarde telk, ning uuri järgi, kes me oleme, kuidas meiega liituda ning saa osa kõigist sama ägedatest seiklustest koos meiega.

Kui Sinu vanus on juba üle 19 eluaasta, siis ära karda, ka Sulle on meie seas koht olemas. Tule meile noortejuhiks ning loo ise endale ja oma rühmale seiklused.

Ja kui Sa tunned, et igapäevaselt ei jõua noortega tegeleda, siis kirjuta mulle nooredkotkad[ät]malevkond.ee või squad[ät]malevkond.ee ja paku välja oma seiklus, mida koos meiega teha.

Ma luban. Meiega juba igav ei hakka!

Kohtume Teiega juba Nõmme Välgul! Meie võistkonnad on juba kirjas!

Maria Järvis

Nõmme NK ja Squad KT rühmade rühmapealik.